perjantai 4. kesäkuuta 2010

Lähtöpäivä

Tjärna kompisar!

Tänään olisi sitten aika lähteä kohti Degerbytä, elämysten kesää 2010. Tänään retkiseurueeni kanssa matkaamme ensin Kustaviin (jeps, tiedetään se vanha vitsi, ei tarvitse toistaa...) ja sieltä sitten lautalla Brändööseen. Siellä on sellainen ihan viihtyisä leirintäalue vastassa. Siellä yövymme maanantaihin asti. Sieltä sitten jatkamme matkaa Kumlingeen.

Tänään sain helpottavan tiedon heti herättyäni. Minun päällikköni oli pistänyt viestiä, että asuntoasia on varmistunut ja olen tervetullut Föglööseen. Ei paljon parempaan paikkaan olisi voinut tietoa pistää tulemaan. =) Talo on joku vanha talo ja sijaitsee meren rannalla. Toivotaan, että on jonkin verran kalustetta sisältävä ja työmatka olisi siedettävä.

Kyllähän sitä hieman jännittää jo tässä vaiheessa, mutta onneksi ei tarvitse olla yksin Ahvenanmaalla heti ensimmäisiä öitä niin saa ikään kuin pehmennetyn laskun siihen "arkeen". Ja on sitä olemassa paljon pahempiakin paikkoja, missä kolme kuukautta viettää joten miksi panikoida? Ja jos aivan liikaa alkaa köysi kaulaa kiristämään niin ainahan on "maitojunaratkaisu" keksitty, mutta en minä ihan helpolla periksi ole aikonut antaa, tiedättehän te minut!

Mitäs tähän nyt sitten vielä turisisi. Toivon pirusti, että kesä olisi onnistunut ja saisin jotain kerrottavaa sitten vanhana kiikkustuoliin. Ei tarvitsisi pelkästä säästä puhella. Tavarat on pakattuna, jotain hienosäätöä vissiin vielä luvassa sillä saralla. Eilen tuntui kuin olisi ollut intin tavaratarkastuksessa, kun kävin tavaroitani läpi. Kuri oli tietenkin hellempää.

Jos joku olisi laskenut kuinka monta kertaa olen toistanut mielessäni lauseen mä oon hullu niin olisi todennäköisesti seonnut jo siinä viidennensadannen kerran paikkeilla...

Palataan joskus taas astialle! Kenties jo kuvienkin kera! Yhdentoista-kahdentoista aikaan matkaan!

Täältä tähän.

2 kommenttia: